Kroatien

I lördags nådde vi vårt mål. Vi siktade in oss på Rijeka och körde ner mot Pula för vi hittade ett lägenhetshotell i Moscenicka Draga som heter Villa Kleiner, det va svårt att hitta hit kan jag lova. Vi skulle köra ner på en väg som va så brant så du såg inte ner över kanten. De va otäckt!! Vi åkte en annan väg för att ta oss till hotellet. Vi parkerade på en stor parkering och vi gick längst strandpromenaden. Vi gick och gick förbi hotellet tills vi kom till slutet av strandpromenaden, vi frågade oss fram flera gång till sist frågade vi rätt person och hamnade på ett underbart ställe. Vi fick rummet som visade sig bara va för 3 personer, men de löste detta. Barnen blev överlyckliga när de såg att det va en pool på hotellet. Jag och Daniel gick och hämtade bilen och vår packning, vi handlade lite på vägen så vi hade mjölk till kaffet och till min stora kalv ( läs Daniel )
Jag körde ner för detta stora stup i mörker och sa till Daniel NU KÖR VI!! Ner kom vi och de va lättare än vad det såg ut som från toppen. Värdinnan är jättemysig, Det är Nina och hennes mamma som driver detta.
När vi kom med bilen till hotellet så va det typ 45 trappor ner. Barnen hjälpte till att bära ner allt vi hade.  Barnen kastade sig i poolen på kvällen och njöt så som vi gjorde på balkongen med havsutsikt och ljudet av vågorna mot klipperna.

Vi bestämde oss för att sova ut, vilket jag verkligen behövde, jo visst vem vaknade inte kl 08.15 om inte jag. Jag gick runt och tittade lite på hotellet och njöt av att äntligen va här. Frågade om vi kunde köpa en kanna kaffe. De visade sig att det va tyskt kaffe så nu är vi himmelriket igen.

Daniel fick problem med halsen när han vaknade och mådde inte alls bra, jag och barnen höll oss vid poolen på söndagen och senare under dagen så gick jag och Fenix ner för ett dopp i de blå. WOW vilket vatten, inte va det kallt heller, vilken sikt de va.
Maximus och Fenix bada i poolen till midnatten den dagen. Jag som är så kvällstrött vill i säng redan kl 22. (vill ju inte missa något av dagen ju ;)

Måndag den 22/7
Upp tidigt fixade frukost och kaffe, vidare ner till havet efter alla hade vaknat. Vi köpte varsin uppblåst bildäck till pojkarna, gud va kul de hade ute i blå. Jag ville snorkla så vi gick och köpte cyklop och snorkel till mig. De andra fick prova och nu har hela familjen. Vi snorklade runt med Fenix på bildäcket så han oxå kunde va med och titta under vattnet och slapp simma som vi andra. Jag och Daniel köpte fenor oxå. Där låg vi mer eller mindre hela dagen och studerade livet under ytan.

Daniels fenor och snorkel

Maximus dealade till sig en kväll framför datorn genom att släppa iväg mig och Daniel på en romantisk middag. De va mysigt.

Här kommer lite andra bilder från vårt lilla paradis

Tisdag den 23/7

Mitt mål idag va att se soluppgången vid 04.30 men så blev det inte tyvärr vaknade försent. Men jag har vaknat tidigast av oss alla hela resan. Värmen tar på en, idag vid vid 08.30 va det redan 28 grader, tur det kommer lite sköna vindar så man inte avlider.

Just nu sitter vi och njuter av utsikten från vår balkong och samlar kraft, klockan är nu 10.50 och vi har fått i oss ett par koppar kaffe och det är 32 grader.

På återseeende
Från en snorklbiten familj :)