De första 80 milen

Den första dagen under vår resa gick bra. Vi lämnade Lammhult vid 08.30 ungefär och va framme vid vårt hotell i Soltau kl 20.00. 
 
 
Ett hotell jag verkligen kan rekommendera +9.5. 
www.hotel-meyn.de (tror inte jag kan få till det med en länk tyvärr)
 
Trevlig och väldigt hjälpsam personal med tanke på att allt inte ska gå smärtfritt när jag är med. Det visade sig att jag inte hade kontroll på allt, hade ju missat att ta med en av mina "viktiga" mediciner. Den som gör mig till den söta trevliga sambon och bonusmamman jag är.
 
På vägen ner så åt vi frukost i Danmark på nån rastplats ca 10 mil från Rödby. Vi satt och hörde hur det mullrade runt oss. 
 
När vi väl va i bilen igen så mötes vi av syndafloden, de va så illa så det gick knappt att se framför sig. Strax innan vi kom närmare bron över till Rödby så sken solen.
Vi va i fas med tiden så vi hann ta ett par bensträckare innan färjan över till Tyskland. Vi va där kl 15.00 och vi hade bokat till 18.15. Men det va bara att köra på. 
När vi hade kört av i Tyskland så blev det en svängom till Bordershop, vi är nog de enda som har gått igenom denna butik utan att handla.. haha. 
 
Jag har kört på Autobahn!! Jag sa till mig själv och till Daniel jag kommer hålla mig till höger och pruttar på i 130. Vågar inte köra om eller på vänster filen. 
Haha har nog testat denna bilen i den hastighet jag bara drömde om.. 
Vi möte även här ett jävla oväder vid Lubeck snigelfart 🐌snigelfart 🐌. Många bensträckare blev det på vägen. 
 
Till killarnas glädje så hade jag laddat ner Drakryttarna så de kunde se på det när vi körde. En gång på hela vägen så frågade det hur långt de va kvar, då hade vi 3 mil. Stolt man blir med tanke på att de kan fråga 2 gånger när vi kör till och från Växjö. 
 
Vi packade in på hotellet och provlåg på sängen sen blev det mat i magen. Därefter blev det godnatt och sov gott.
 
 
Allmänt | Bilsemester, Hotel Meyn, Soltau, Tyskland | |
Upp