Mot nya mål

En lång och stadig frukost, checka ut, vidare till apotek som skickade mig doktorn för att få ett recept på min medicin jag så idiotiskt glömde. Jag klev in på mottningen fick ett recept i hande mot betalning självklart tog typ 5 min utan att träffa en doktor utan de va i receptionen. Vidare till apoteket och fick ut mina piller, de smakade betydligt godare än de jag har hemma. 
 
 
 
Nu va vi på väg mot nästa mål och ett nytt hotell i Berlin. Vi sa från början att vi inte skulle ta någon motorväg utan vi skulle se landsbygden och se Tyskland, inget att se kom vi framtill. Vi stannade till på en grusväg för att få lite kaffe och bensträckare. Då ser Daniel något på träden som ser ut som getingbo med en närmare titt så inser vi att de va de där äckliga larverna som det stod i tidningen gör en vecka sedan, de va döda... Det kliade och kröp på hela kroppen kan jag lova.
 
När vi väl närmade oss Berlin så började jag inse att JAG ska köra bil i Berlin. Jag kan då säga att det va mycket raka vägen med 5 filer och sen helt plötsilgt va det en rondell med med alla 5 filer och alla avfarter. PUST jag klarde av detta tackvare en lugn Daniel och en GPS som pratade med mig hela tiden. Så väl framme vid hotellet så inser jag att jag har inte skapat kaos eller blivit påkörd eller kört över någon cyklist eller gående, de ni!!
 
Men jag insåg påvägen till Berlin att det även finns fartkamra här oxå.. ska bli kul och se vad det hamnar på. Böter? Körkortet? ja den som lever får se.
 
Nu ska vi planera dagen och lite upp något att få i magen så vi kan traska runt i berlin och titta på Berlinmuren och andra sevärdigheter som staden erbjuder.
 
En bild på vårt hotellrum i Berlin
 
 
  
Allmänt | Bilsemester, Tyskland | |
Upp